Vraag en antwoord

Vraag en antwoord

Op deze pagina staan de antwoorden op een aantal veel gestelde vragen door onze leden. Staat je vraag er niet tussen? Stel je vraag via het formulier en we zullen hem zo snel mogelijk beantwoorden.

Ik heb een klacht over Vivare. Wat moet ik doen?

Als je ergens ontevreden over bent, bijvoorbeeld over de servicekosten of het onderhoud aan je woning, kun je bij Vivare een verzoek plaatsen. Kijk HIER voor meer informatie.

Als er geen vervolg wordt gegeven aan je vraag of verzoek of als je ontevreden bent over de reactie van Vivare, kan het gebeuren dat je zelf niet meer verder komt. Dan is jouw verzoek een klacht geworden en kun je met ons contact opnemen voor advies en ondersteuning. Stuur daarvoor een e-mail met alle benodigde informatie naar info@hvts.nl. Wij helpen je graag verder!

Hoe kom ik erachter of ik huurtoeslag kan krijgen?

Het recht op huurtoeslag is afhankelijk van:

  • de huurprijs van de woning
  • uw gemiddeld belastbaar inkomen van het afgelopen jaar
  • uw vermogen
  • de grootte van uw huishouden
  • uw leeftijd

U kunt een proefberekening maken op de website van de Belastingdienst: www.toeslagen.nl. U kunt ook contact opnemen met de afdeling Klantenservice van uw Vivarevestiging. Klik hier voor meer informatie over de huurtoeslag.

Er is iets mis met de riolering. Wat moet ik doen?

Huurders die gebruik maken van het gemakspakket of servicefonds hoeven niet Vivare te bellen, maar kunnen rechtstreeks contact opnemen met rioleringsbeheer Van der Velden of bellen naar 026 321 53 16. Degenen die geen gemakspakket of servicefonds hebben, moeten wel contact opnemen met Vivare: 088 054 11 11.

Mijn cv-ketel doet het niet meer. Wat moet ik doen?


Je hoeft niet Vivare te bellen. Bij een CV-storing kun je contact opnemen met Kemkens Gasservice. Bel daarvoor naar 0412 630 555.

Er is een raam kapot gegaan. Wat moet ik doen?

Bij glasschade kunnen huurders met een glasverzekering bellen naar de Glaslijn: 0800 0 207 207. 

Hoe vraag ik een aanpassing voor in huis aan?

Je kunt langer thuis blijven wonen met grote of kleine aanpassingen in huis, zoals::

  • drempels weghalen
  • bredere deuren plaatsen
  • lichtschakelaars op zithoogte
  • de keuken aanpassen
  • een badlift of douchestoel
  • een toiletverhoger
  • een elektrische deuropener
  • een lichtflitsbel

 Soms worden aanpassingen in huis vergoed door de gemeente. Of door je zorgverzekeraar. Sommige kleine aanpassingen kun je zelf regelen en moet je ook zelf betalen. De gemeente helpt  je verder.

Betaal ik teveel huur?

De Europese regels hebben geen gevolgen voor u als zittende huurder (u bewoont nu een huurwoning van Vivare). Ook als uw inkomen hoger is dan 34.678 euro en uw huur minder dan 699,48 euro is, heeft de regeling geen gevolgen voor u. Op het moment dat u wilt verhuizen naar een andere sociale huurwoning, wordt u als nieuwe huurder beschouwd. Op dat moment wordt uw verzamelinkomen wel getoetst. Heeft u verhuisplannen, klik hier.

Ik heb last van bepaalde dingen op straat. Wat moet ik doen?

Als je last hebt van bijvoorbeeld een losliggende stoeptegel, kapotte straatverlichting, ongedierte, zwerfvuil of vernielingen op straat. Probeer dan verdere problemen te voorkomen en geef je melding door aan je gemeente.

Ik heb problemen op het gebied van zorg, wonen, werken en opvoeding. Bij wie kan ik terecht?

Op de website www.goedvoorelkaardeliemers.nl vind je alle info over de Goed voor elkaar Teams in jouw gemeente. Zij helpen mensen die veel problemen tegelijkertijd hebben (zoals op de gebieden van zorg, opvoeding en werk) en die hun problemen niet zelf kunnen oplossen. Je kunt er terecht voor een kleine vraag, maar de situatie kan ook extra complex zijn, doordat er problemen zijn ontstaan met de hulpverlening, of wanneer hulp wordt geweigerd. Het Goed voor elkaar Team bekijkt samen met jou wat je zelf kunt en waar hulp nodig is.

Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?

Wat jammer dat je jouw lidmaatschap wilt opzeggen! Want hoe meer leden er zijn, hoe sterker we staan. Met jouw lidmaatschap kom jij op voor jouw belangen als huurder!

Je kunt je lidmaatschap op elk moment beëindigen. Stuur een e-mail met je naam en adres naar info@hvts.nl en je verzoek om op te zeggen. Vervolgens krijg je een bevestiging per e-mail en wordt je lidmaatschap met ingang van de volgende betaling van de huur stopgezet.

Stel je vraag!

Word actief lid!

Wij zijn op zoek naar meer bestuursleden!
Als bestuurslid word je betrokken in de beleidsvorming voor sociale huurwoningen.

Vragen of suggesties? Stuur ons een bericht!

© 2018 Huurdersvereniging Twee Stromenland | Webdesign door Maatwerk24 Webdesign

Vraag en antwoord

Vraag en antwoord

Op deze pagina staan de antwoorden op een aantal veel gestelde vragen door onze leden.

Staat je vraag er niet tussen?
Stel je vraag dan hier en we zullen hem zo snel mogelijk beantwoorden.

Ik heb een klacht over Vivare. Wat moet ik doen?

Als je ergens ontevreden over bent, bijvoorbeeld over de servicekosten of het onderhoud aan je woning, kun je bij Vivare een verzoek plaatsen. Bel hiervoor naar 088 054 11 11.

Als er geen vervolg wordt gegeven aan je vraag of verzoek of als je ontevreden bent over de reactie van Vivare, kan het gebeuren dat je zelf niet meer verder komt. Dan is jouw verzoek een klacht geworden en kun je met ons contact opnemen voor advies en ondersteuning. Stuur daarvoor een e-mail met alle benodigde informatie naar info@hvts.nl. Wij helpen je graag verder!

Hoe kom ik erachter of ik huurtoeslag kan krijgen?

Het recht op huurtoeslag is afhankelijk van:

  • de huurprijs van de woning
  • uw gemiddeld belastbaar inkomen van het afgelopen jaar
  • uw vermogen
  • de grootte van uw huishouden
  • uw leeftijd

U kunt een proefberekening maken op de website van de Belastingdienst: www.toeslagen.nl. U kunt ook contact opnemen met de afdeling Klantenservice van uw Vivarevestiging. Klik hier voor meer informatie over de huurtoeslag.

Er is iets mis met de riolering. Wat moet ik doen?

Huurders die gebruik maken van het gemakspakket of servicefonds hoeven niet Vivare te bellen, maar kunnen rechtstreeks contact opnemen met rioleringsbeheer Van der Velden of bellen naar 026 321 53 16. Degenen die geen gemakspakket of servicefonds hebben, moeten wel contact opnemen met Vivare: 088 054 11 11.

Mijn cv-ketel doet het niet meer. Wat moet ik doen?


Je hoeft niet Vivare te bellen. Bij een CV-storing kun je contact opnemen met Kemkens Gasservice. Bel daarvoor naar 0412 630 555.

Er is een raam kapot gegaan. Wat moet ik doen?

Bij glasschade kunnen huurders met een glasverzekering bellen naar de Glaslijn: 0800 0 207 207. 

Hoe vraag ik een aanpassing voor in huis aan?

Je kunt langer thuis blijven wonen met grote of kleine aanpassingen in huis, zoals::

  • drempels weghalen
  • bredere deuren plaatsen
  • lichtschakelaars op zithoogte
  • de keuken aanpassen
  • een badlift of douchestoel
  • een toiletverhoger
  • een elektrische deuropener
  • een lichtflitsbel

 Soms worden aanpassingen in huis vergoed door de gemeente. Of door je zorgverzekeraar. Sommige kleine aanpassingen kun je zelf regelen en moet je ook zelf betalen. De gemeente helpt  je verder.

Betaal ik teveel huur?

De Europese regels hebben geen gevolgen voor u als zittende huurder (u bewoont nu een huurwoning van Vivare). Ook als uw inkomen hoger is dan 34.678 euro en uw huur minder dan 699,48 euro is, heeft de regeling geen gevolgen voor u. Op het moment dat u wilt verhuizen naar een andere sociale huurwoning, wordt u als nieuwe huurder beschouwd. Op dat moment wordt uw verzamelinkomen wel getoetst. Heeft u verhuisplannen, klik hier. Wilt u meer weten over de regeling en het standpunt van Vivare, klik dan hier.

Ik heb last van bepaalde dingen op straat. Wat moet ik doen?

Als je last hebt van bijvoorbeeld een losliggende stoeptegel, kapotte straatverlichting, ongedierte, zwerfvuil of vernielingen op straat. Probeer dan verdere problemen te voorkomen en geef je melding door aan je gemeente.

Ik heb problemen op het gebied van zorg, wonen, werken en opvoeding. Bij wie kan ik terecht?

Op de website www.goedvoorelkaardeliemers.nl vind je alle info over de Goed voor elkaar Teams in jouw gemeente. Zij helpen mensen die veel problemen tegelijkertijd hebben (zoals op de gebieden van zorg, opvoeding en werk) en die hun problemen niet zelf kunnen oplossen. Je kunt er terecht voor een kleine vraag, maar de situatie kan ook extra complex zijn, doordat er problemen zijn ontstaan met de hulpverlening, of wanneer hulp wordt geweigerd. Het Goed voor elkaar Team bekijkt samen met jou wat je zelf kunt en waar hulp nodig is.

Hoe zeg ik mijn lidmaatschap op?

Wat jammer dat je jouw lidmaatschap wilt opzeggen! Want hoe meer leden er zijn, hoe sterker we staan. Met jouw lidmaatschap kom jij op voor jouw belangen als huurder!

Je kunt je lidmaatschap op elk moment beëindigen. Stuur een e-mail met je naam en adres naar info@hvts.nl en je verzoek om op te zeggen. Vervolgens krijg je een bevestiging per e-mail en wordt je lidmaatschap met ingang van de volgende betaling van de huur stopgezet.

Word actief lid!

Wij zijn op zoek naar meer bestuursleden!
Als bestuurslid word je betrokken in de beleidsvorming voor sociale huurwoningen.

Staat je vraag er niet tussen? Stel hem dan via onderstaand formulier!

© 2018 Huurdersvereniging Twee Stromenland
Webdesign door Maatwerk24 Webdesign